Czym jest marketing cyfrowy?
Według informacji Gemius/PBI liczba internautów w Polsce szacowana jest na nieco ponad 28 milionów, z czego blisko 24 miało do niego dostęp z urządzeń mobilnych. Dlatego właśnie reklamy w sieci zostały jednym z elementów budżetów reklamowych w większości firm.
Reklama na stronach internetowych
Zacznijmy od pierwszego pomysłu, który przychodzi do głowy ludziom, którzy chcą swoją firmę zareklamować w sieci - banery na stronach internetowych. Albo jeszcze lepiej, obrazek na całą stronę z naszym produktem, który będzie trudno zamknąć.
Pomysł ten choć prosty, rzadko jest skuteczny. Nie tylko dlatego, że internauci w sporej części uodpornili się na banerowy przekaz. Inną przyczyną jest również cena takiej kampanii reklamowej. Pośrednicy, którzy pozwolą zdobyć sensowne zasięgi, za swoje usługi potrafią zażyczyć sobie spore pieniądze.
Marketing w Google
Nieco tańszą wersją jest reklama w Google. To jedna z najpopularniejszych stron na świecie, a jej użytkownicy szukają dziennie milionów informacji. Jedną z odpowiedzi na ich pytania może być nazwa twojej firmy.
Dlatego wiele osób optymalizuje swoje strony pod kątem wyszukiwarek (SEO). Dzięki temu mogą znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. Tego typu działania wymagają współdziałania programistów tworzących stronę, osób tworzących treści oraz osób znających reguły działania wyszukiwarek, które wspólnie dążą do określonego efektu. Możesz znaleźć ciekawe przykłady użycia SEO na PolskieKasyno.com.
Marketing w mediach społecznościowych
Oprócz wyszukiwarek, wielu uczestników regularnie korzysta z mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, czy coraz bardziej popularny TikTok. A tam gdzie uczestnicy, tam i reklamy.
Tutaj mamy możliwość nie tylko samodzielnego stworzenia strony naszego biznesu i zbudowania wokół niego społeczności, ale również dotarcia do nowych klientów poprzez odpowiednio wycelowane reklamy.
Kupowanie reklam na facebooku na początku nie wygląda na skomplikowane, jeśli jednak chcesz optymalnie wykorzystać swój budżet warto poświęcić nieco czasu na analizę uzyskiwanych efektów i dostosowanie do nich dalszych działań.
Marketing afiliacyjny
Ta forma reklamy spotykana jest najczęściej w relacjach z właścicielami blogów czy dużych marek internetowych. Polega ona na płaceniu twórcy w zamian za reklamowanie produktu. Podstawowa regułą rozliczenia jest jednak płatność za klienta czy zrealizowany zakup, a nie za sam fakt reklamy.
Bloger reklamuje twoją firmę lub usługę, dodając w tekście link do twojej strony, często z informacją o specjalnej promocji. Dzięki temu klienci mają dodatkową motywację, by na nią wejść i dokonać zakupu. Link zaś przygotowany jest tak, że po każdym zakupie dokładnie wiesz, że to właśnie dzięki blogerowi ten klient do ciebie trafił.
W ten sposób wszystkie zainteresowane strony są zadowolone - ty masz klientów i płacisz tylko za ich zdobycie, klienci promocję lub ciekawy produkt, a bloger pieniądze.
Marketing internetowy to nie tylko możliwość pozyskania nowych klientów czy otwarcia się na nowe rynki. To także możliwość uzyskania statystyk dotyczących efektów twojej reklamy, co w praktyce niemożliwe jest w przypadku reklamy w innych mediach.
Praktycznie każdy bowiem ruch posiadacza internetu jest w ten czy inny sposób monitorowany. I choć praktycznie większość danych jest zanonimizowana, statystyki Facebooka czy Google Analytics potrafią pomóc w lepszym zrozumieniu, kto jest twoim klientem i co możesz zrobić, by lepiej przekonać go do siebie.